Bekske vol

In opdracht voor Foodup Brabant heb ik in groepsverband de opdracht gekregen om jonge gezinnen op een speelse manier een duurzame relatie aan te laten gaan met boeren. Hiervoor hebben wij Bekske vol bedacht.

 

Bij fastfood denken mensen vaak aan ongezond eten, maar door de boeren drive-in van Bekske Vol zullen bezoekers fastfood op een andere manier beleven. Door een samenwerking tussen boeren uit de buurt en Bekske Vol komen boerse producten terecht bij de drive-in. Via een bestel paal kunnen bezoekers een Bekske Vol bestellen. Wat er in dit Bekske Vol zit is, buiten dat het gezond zal zijn, onbekend voor de bezoekers. Na besteld te hebben, komen de bezoekers bij de muur. Hier trekken ze aan een hendel en er gaan lichtjes branden in de muur. De lichtjes die aan blijven, zijn de producten die in het Bekske mogen. Dit geeft een casino effect. Bekske Vol hanteert het FIFO systeem, hierdoor zullen de producten die er al het langste zijn, het eerste eruit gaan. Door middel van de hendel, heeft de bezoeker het idee dat het random is en dat dit niet te maken heeft met de versheid van het product. Het Bekske Vol dat de bezoeker koopt, is gemaakt van papier en zal weggegooid worden. Wanneer de bezoeker vaker komt, wordt er een Bekske Vol krat aangeboden. Dit doen we om aan de klant te laten zien dat we blij zijn met hun loyalty. De krat is gemaakt van hout en dus herbruikbaar. De klant kan hiermee korting krijgen op een Bekske, omdat ze dus al een Bekske hebben om de producten in te doen.

 

Na de aankoop bij Bekske Vol, zijn er in de Bekske Vol app recepten beschikbaar die gekoppeld zijn aan de producten die in je Bekske zitten. Door Middel van de Bekske Vol app, zal de ervaring ook na het bezoek van de drive-in voortzetten. Zo is er ook een rad waar de gebruiker iedere dag aan kan draaien. De gebruiker draait dan een bepaald product en dat product wordt aan je spaarkaart toegevoegd. Door vijf dezelfde producten verzameld te hebben, krijgt de bezoeker bij de volgende aankoop van een Bekske Vol een gratis product. Dit triggered de bezoeker om weer terug te gaan naar de drive-in.

 

Hieronder is links een demonstratievideo van Bekske vol te zien en rechts een demonstratievideo van de app te zien.

Datum: 4 april 2019

Groepsleden: Dimitri Argyroudis, Floor Genee, Tom de Leeuw, Sam van Lieshout en Kas Peters.

Design: Tom de Leeuw